- Spółka
- Akcjonariat
- WZA
- Prezentacje
- Archiwum
Zarząd i Rada Nadzorcza
Zarząd

Nikodem Iskra - Prezes Zarządu (CEO)
Związany z Grupą Murapol od 2007 r. W pierwszych latach pracy zajmował stanowisko szefa pionu prawnego, a następnie jako radca prawny pełnił funkcję jej prokurenta samoistnego.
Od 2013 r. do 2017 r. piastował stanowisko Wiceprezesa Zarządu. Z dniem 1 stycznia 2018 r. objął fotel Prezesa Zarządu, odpowiedzialnego za kwestie zarządzania strategicznego Grupą Murapol i nadzorowania jej rozwoju. Nikodem Iskra aktywnie uczestniczy w procesach akwizycji gruntów, pozyskiwania pozwoleń budowlanych, projektowania, budowy i sprzedaży inwestycji mieszkaniowych Grupy. Posiada rozległe i wszechstronne doświadczenie w zakresie doradztwa prawnego, prowadzenia spraw spółki oraz jej reprezentowania.
Nikodem Iskra ukończył studia na Wydziale Prawa i Administracji na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, uzyskując tytuł magistra prawa (1997-2002). W latach 2005-2009 odbył aplikację radcowską w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Katowicach, uzyskując w 2009 r. tytuł radcy prawnego.

Dr Iwona Sroka - Członek Zarządu (PR&IR, ESG, Marketing)
Rozpoczęła swoją współpracę z Grupą Murapol w 2017 roku. W styczniu 2018 r. objęła stanowisko Członka Zarządu odpowiedzialnego za obszar marketingu i komunikacji PR&IR oraz strategię ESG.
Posiada rozległe i wszechstronne doświadczenie biznesowe w zakresie zarządzania, komunikacji marketingowej, rynków kapitałowych i finansowych oraz akademickie.
Iwona Sroka ukończyła studia w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie (1989-1994), uzyskując tytuł magistra. W 1999 r. Iwona Sroka uzyskała tytuł doktora nauk ekonomicznych. W latach 1994-2009 obejmowała stanowisko adiunkta w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, a od 2009 r. jest adiunktem na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.

Przemysław Kromer – Członek Zarządu (CFO)
Rozpoczął współpracę z Grupą Murapol w kwietniu 2020 r. na stanowisku Członka Zarządu oraz Dyrektora Finansowego. Nadzoruje obszar ekonomiczno-finansowy, odpowiadając m.in. za zarządzanie finansami, płynność finansową i pozyskiwanie finansowania dla Grupy Murapol.
Przemysław Kromer posiada rozległe i wszechstronne doświadczenie w zakresie planowania i zarządzania, organizowania procesów budżetowych, przygotowania dokumentacji finansowej oraz współpracy z funduszami private equity.
Przemysław Kromer uzyskał tytuł magistra w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, gdzie studiował na kierunkach Finanse i Bankowość oraz Zarządzanie i Marketing (1998-2003). W 2007 roku uzyskał pełnoprawne członkostwo w ACCA (ang. The Association of Chartered Certified Accountants). W 2017 ukończył podyplomowy program dla członków międzynarodowych rad nadzorczych organizowany przez INSEAD Executive Education.
Rada Nadzorcza
John Ruane
Przewodniczący Rady NadzorczejPartner i jeden z prezesów działu European Real Estate Equity funduszu Ares Real Estate Group. Ponadto jest członkiem Komitetu Zarządczego Ares Management oraz Komitetu Globalnego i Komitetu Operacyjnego Ares Real Estate Grup. Przed dołączeniem do funduszu ARES w roku 2013, John Ruane był Partnerem w AREA Property Partners. Wcześniej pracował w dziale bankowości inwestycyjnej banku Morgan Stanley, gdzie zajmował się fuzjami i przejęciami. John Ruane ukończył z wyróżnieniem wydział handlu na University College Dublin, gdzie uzyskał tytuł licencjata. Ukończył także wydział finansów i rachunkowości London School of Economics.
William Twemlow
Wiceprzewodniczący Rady NadzorczejDyrektor zarządzający w Grupie Ares Real Estate, gdzie koncentruje się na europejskim funduszu nieruchomości. Przed rozpoczęciem pracy w Ares w 2014 roku był analitykiem w J.P. Morgan CazeNove, gdzie odpowiadał za analizy finansowe i doradztwo na rzecz szerokiego grona klientów na rynku nieruchomości pełniąc funkcję brokera korporacyjnego. Ukończył z wyróżnieniem Kolegium Uniwersyteckie w Londynie (University College London) na kierunku ekonomii. Został umieszczony na liście najlepszych studentów uczelni i zdobył nagrodę AJL Cahill Memorial Prize w dziedzinie ekonomii.
Maciej Dyjas
Wiceprzewodniczący Rady NadzorczejMaciej Dyjas to Partner Zarządzający w Griffin Capital Partners, największym prywatnym, najbardziej dynamicznym i innowacyjnym inwestorem typu private equity oraz firmie zarządzającej aktywami specjalizującej się w nieruchomościach w Europie Środkowo-Wschodniej.
Doświadczenie menedżerskie zdobywał w firmie konsultingowej Wandel & Goltermann Hewlett Packard Systems w krajach Unii Europejskiej oraz w Stanach Zjednoczonych. Karierę kontynuował jako Partner, Partner Zarządzający oraz Prezes w Grupie Eastbridge, prywatnej firmie inwestycyjnej. Równolegle do funkcji pełnionych w Eastbridge, Maciej Dyjas zajmował szereg stanowisk w spółkach portfelowych Grupy, takich jak Partner Zarządzający NFI EMF – spółki notowanej na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych oraz Prezes spółki nieruchomościowej DTH w Nowym Yorku. W 2014 roku Grupa Eastbridge zarządzała aktywami o wartości ponad 3 mld USD w sektorze sprzedaży detalicznej, produktów konsumenckich oraz nieruchomości w Europie Środkowo- Wschodniej, krajach Unii Europejskiej oraz Stanach Zjednoczonych.
Maciej Dyjas jest absolwentem matematyki oraz informatyki na Uniwersytecie Warszawskim, studia kontynuował w zakresie biznesu, psychologii zarządzania i komunikacji w Stuttgarcie oraz Frankfurcie nad Menem.
Piotr Fijołek
Wiceprzewodniczący Rady NadzorczejEkspert w dziedzinie akwizycji z wieloletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania i realizacji projektów o charakterze oportunistycznym i wpływających na wzrost wartości zarządzanych aktywów. Jego szerokie doświadczenie operacyjne obejmuje 14 lat ścisłej specjalizacji w obszarze nieruchomości oraz private equity. Od początku swojej kariery zawodowej jest związany z Griffin.
Wśród imponujących osiągnięć Piotra Fijołka znajduje się ponad 100 zakończonych sukcesem transakcji o łącznym wolumenie przekraczającym 3,5 mld euro. Przez ponad dekadę zrealizował wiele flagowych projektów, m.in. niedawne nabycie większościowego pakietu udziałów w Murapol, wiodącej polskiej firmie deweloperskiej, w której zasiada obecnie jako Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej.
Piotr Fijołek przeprowadził również transakcję przejęcia tzw. portfela M1, składającego się z 28 nieruchomości handlowych, w którym Griffin pełnił rolę zarządcy i współinwestora. Wartość tej transakcji wyniosła ok. 1 mld euro i była trzecią największą transakcją na rynku nieruchomości na świecie w 2018 roku.
Jako Senior Partner jest także odpowiedzialny za zarządzanie aktywami. Piotr Fijołek obecnie kieruje kilkoma platformami inwestycyjnymi, w tym projektami Grupy Murapol i Chariot Top Group B.V., których GAV wynosi +500 mln euro.
Absolwent Zarządzania w Szkole Głównej Handlowej, Gospodarki Przestrzennej Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie oraz Executive MBA w Akademii Leona Koźmińskiego.
Nebil Senman
Członek Rady NadzorczejManaging Partner w Griffin Capital Partners. Przez dziewięć lat pełnił kluczowe funkcje jako Starszy Wiceprezes i członek Rady Nadzorczej w funduszach nieruchomości grupy Oaktree w Niemczech i Polsce, odpowiadając za operacje warte wiele miliardów euro. Przed dołączeniem do Oaktree przez osiem lat zajmował się doradztwem w zakresie nieruchomości i spraw korporacyjnych w Ernst & Young Real Estate (wcześniej Arthur Andersen), gdzie piastował różne stanowiska kierownicze. Jest absolwentem uniwersytetów w Berlinie (TU Berlin, EBS), Paryżu (ESCP Europe) i Londynie (LSE). Ukończył też studia MBA i studia w zakresie inżynierii lądowej. Posiada także dyplom studiów podyplomowych w dziedzinie zarządzania nieruchomościami (EBS). Należy do Królewskiego Instytutu Akredytowanych Rzeczoznawców (MRICS).
Lukas Gradischnig
Członek Rady NadzorczejWiceprezes Grupy Ares Real Estate, w której odpowiada za europejski fundusz nieruchomości. Przed rozpoczęciem pracy w Ares w 2018 roku był partnerem w zespole inwestycyjnym w Tristan Capital Partners, gdzie odpowiadał za realizację europejskich przejęć nieruchomości. Posiada tytuł licencjata uzyskany na Uniwersytecie Ekonomicznym w Wiedniu (Wirtschaftsuniversitat) na kierunku Zarządzanie Międzynarodowe (International Business Administration). Uzyskał również tytuł magistra, z wyróżnieniem, w Cass Business School na kierunku Finanse Przedsiębiorstw.
Justyna Bauta-Szostak
Członek Rady NadzorczejRadca prawny i doradca podatkowy, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu. Zawód radcy prawnego wykonuje od 2006 r., a doradcy podatkowego od 2005 r. Partner w MDDP Michalik Dłuska Dziedzic i Partnerzy, z którą związana jest od 2004 r. Wcześniej pracowała w Ernst & Young Sp. z o.o. w Warszawie i w kancelariach prawnych. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie prawa podatkowego w sektorze nieruchomości. Pracuje przy projektach dotyczących inwestycji w nieruchomości na wszystkich etapach realizacji – od podjęcia decyzji inwestycyjnej, poprzez bieżące doradztwo związane ze specyfiką branży deweloperskiej, aż po wyjście z inwestycji. Współautorka książki „Opodatkowanie nieruchomości w działalności gospodarczej. Podatek od nieruchomości. Podatek od przychodów z budynków” oraz “Nieruchomości Sprzedaż Najem Dzierżawa. Skutki w PIT, CIT i VAT”.
Brendan O’Mahony
Członek Rady NadzorczejManager z ponad dwudziestoośmioletnim doświadczeniem w zakresie świadczenia usług specjalistycznych. Wśród jego klientów znajdowały się polskie i międzynarodowe fundusze aktywów niepublicznych typu Private Equity działające na terenie Polski i Europy Środkowo-Wschodniej. W latach 2007 do 2017 był Partnerem Zarządzającym w dziale Doradztwa Transakcyjnego (Transaction Advisory Services), EY w Polsce. Dzięki jego mentoringowi i ciągłemu rozwojowi składającego się ze 110 pełnoetatowych pracowników (FTE) Zespołu Doradztwa Transakcyjnego (Transaction Advisory Team), firma osiągnęła wiodącą pozycję na rynku. Był również Członkiem Zespołu Wykonawczego EY Poland oraz Rady Rynku (Market Board) zespołu składającego się z Partnerów Zarządzających poszczególnych przedsiębiorstw wraz z Krajowym Partnerem Zarządzającym oraz COO (Dyrektorem Operacyjnym), zarządzającego polskim oddziałem EY. Piastował również funkcje w zakresie Wsparcia Transakcyjnego na poziomie regionalnym oraz krajów EMEIA. Jest członkiem Chartered Association of Certified Accountants (Stowarzyszenia Biegłych Certyfikowanych Księgowych).