Murapol Poradniki Rekomendacje znajomych oraz rodziny przy wyborze mieszkania
PORADNIK

Rekomendacje znajomych oraz rodziny przy wyborze mieszkania

Inne rekomendacje-znajomych-oraz-rodziny-przy-wyborze-mieszkania

Podczas przechodzenia przez proces decyzji zakupowych często sugerujemy się opiniami naszych bliskich lub znajomych na temat konkretnego towaru lub usługi. Sami również często wyrażamy nasze zdanie na temat produktów, z którymi mieliśmy jakieś doświadczenie, polecając te, które sprostały naszym oczekiwaniom. Chwalenie tego, z czego jesteśmy zadowoleni, wynika z chęci dzielenia się wartościowymi rzeczami. W ten sposób uformował się pewien mechanizm konsumencki, na którego podstawie utworzony został marketing rekomendacji.

Na rynku można wyróżnić kilka specjalistycznych usług i dziedzin, dla których rekomendacje stanowią nad wyraz ważny czynnik. Z reguły są to branże, w których istotną rolę gra zaufanie, takie jak np. rynek deweloperski. Zakup mieszkania należy do jednej z najpoważniejszych decyzji konsumenckich – wiąże się on ze sporym wydatkiem finansowym, często w formie kredytu i stanowi zazwyczaj zobowiązanie na lata, dlatego wymaga odpowiedniego namysłu i szczegółowej analizy różnych czynników.

Nie mając doświadczenia w tego typu inwestycjach, można poczuć się zdezorientowanym i nie wiedzieć, na które z czynników zwracać największą uwagę, aby obniżyć ryzyko podjęcia błędnej decyzji. W takiej sytuacji bezcenni mogą okazać się nasi zaufani znajomi, którzy wybór i kupno własnego mieszkania mają już za sobą i z bagażem doświadczeń mogą doradzić nam, na czym się skupić oraz ofertę którego dewelopera warto rozważyć.

Poleć i zarabiaj

Według badań konsumenckich znaczna część kupujących poleca znajomym atrakcyjne produkty i usługi oraz wykazuje się widoczną skłonnością do korzystania z otrzymanych rekomendacji. Reguła ta sprawdza się zarówno w przypadku branży deweloperskiej, jak i innych dóbr oraz usług, m.in. artykułów spożywczych, sprzętów AGD, kosmetyków, ubrań, książek, a także odwiedzanych miejsc typu restauracje czy placówki medyczne. Do korzystania z poleceń często jesteśmy zachęcani również za sprawą organizowanych przez producentów oraz usługodawców programów lojalnościowych i referencyjnych. Tego typu działania najczęściej spotkać można w bankach, hotelach, restauracjach, a także u dostawców oprogramowania czy sieci komórkowych.

Popularność tego typu programów rośnie także wśród przedstawicieli firm z branży nieruchomości. Zadowolony ze swojego nowego, wymarzonego mieszkania klient poleca usługi dewelopera znajomym i rodzinie, w zamian otrzymując prezent w postaci dodatkowego rabatu lub ekwiwalentu pieniężnego.

Deweloperem świadczącym tego typ programy lojalnościowe jest Grupa Murapol, która już od kilku lat realizuje tzw. program 5000. W ramach tego rozwiązania deweloper premiuje klientów za polecenia mieszkań ze swojej oferty kwotą w wysokości nawet 5 tys. zł. Akcja cieszy się nieustającym zainteresowaniem i bardzo dużym uznaniem ze strony klientów. Za sprawą poleceń znajomych lokale Murapolu kupiło już ponad pół tysiąca osób.

Więcej informacji o Programie 5000 Murapolu

 

Formularz kontaktowy

close

Бланк з контактами

close